header

woensdag 11 februari 2015

♥ Schaal in opdracht en een nieuw sfeerhoekje

Mijn schoonzusje vroeg een poosje geleden of ik (voor haar moeder) een schaal wilde bewerken. Nu was ik een poosje ziek en had ik er totaal geen puf voor maar daarna ben ik er toch gelijk mee aan de slag gegaan en wat heb ik dit gemist zeg, dat creatief bezig zijn!



Zo zag de schaal er eerst uit... De schaal was geglazuurd met een craquelé afwerking maar brokkelde beetje bij beetje af. Zonde om zo'n schaal (flink formaat) dan zomaar weg te doen dus daar kon ik wel wat mee. De vraag was om de schaal zo rustig en licht mogelijk te houden dus ging ik weer aan de slag met muurvuller en een colorwash in de kleuren mud grey en clay brown, uiteraard weer afgewerkt met bloem voor die mooie matte finish.




De decoratie is van mijzelf, maar zo kun je wel een leuk sfeerplaatje creëren. De houten ornamentjes kocht ik een poosje geleden al van blank onbehandeld hout bij de Wibra (slechts € 0,50 per stuk) en behandelde ik slordig met kalkverf voor een oud sleets effect.



En zo wordt de schaal zondag afgeleverd... 
Ik hoop dat ze er blij mee is! :)


NIEUW SFEERHOEKJE
Een poosje geleden zag ik bij de Leen Bakker een leuk teakhouten tafeltje staan, hij was ook nog eens in de aanbieding (€ 30,-) dus dat is altijd fijn. Het had wel wat weg van een houten krukje alleen is deze vierkant van formaat. Aangezien ik er een lamp op kwijt moest, kon ik die ruimte wel gebruiken dus ik nam hem mee voor naast de bank. Hij was nog wel behoorlijk 'rood' van kleur dus ik bewerkte hem thuis gelijk met een grijzige colorwash (mengeling van meerdere restjes krijtverf met water vermengd). Zo kreeg hij al gauw een mooie sleetse look (hij oogt op de foto trouwens wel lichter dan in werkelijkheid).


Ik legde er een zacht konijnenvel op, de kruiklamp en een PTMD schaaltje met de zelf bewerkte houten ornamenten. 





Erachter een houten ladder met een lekkere zachte plaid. De plaid (grijs met een groenige ondertoon) kocht ik ook bij Leen Bakker voor slechts € 7,50 (P.s: Bedankt voor de tip, Inge). 


Zo zie je maar...
een leuk sfeerhoekje hoeft helemaal niet duur te zijn! :)

Liefs Marieke

29 opmerkingen:

  1. Wat een mooie schaal heb je ervan gemaakt!
    Daar zal ze vast blij mee zijn!
    Ook je nieuwe tafeltje is erg leuk zeg!
    Kun je iedere keer weer een nieuw sfeerhoekje op maken!
    Liefs Daniëlle

    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De schaal is echt mooi geworden, altijd zonde om zo iets weg te doen nu kan ze hem weer een mooi plekje geven.
    Als ik nog eens bij LB kom ga ik ook voor zo'n plaid kijken :)
    Fijne dag verder hoor!
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schaal hebt je weer mooi bewerkt, Marieke!
    En inderdaad, bij Leen Bakker heb je leuke dingen, en vaak niet duur.
    Die bij ons is op dit moment een beetje leeg, ik hoop dat hij niet weg gaat.
    Wens je een mooie dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je opdracht is weer goed gelukt!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je laat goed zien dat het idd niet duur hoeft te zijn om toch een mooie sfeer te creëren. Met een beetje eigen inbreng, vind ik het alleen nóg leuker worden. Heel mooi gedaan!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De schaal voor het familielid van je schoonzus is prachtig geworden. Inderdaad heel erg zonde om zo'n mooie grote schaal zomaar weg te doen ja... en nu kan hij in zijn nieuwe jasje nog heel lang mee...
    Ook jouw hoekje is heel erg mooi, wat een vondst, dat kleine tafeltje bij LB..
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet zeker dat ze de schaal heel mooi gaat vinden, want het is zo goed gelukt.
    Ik ben nog niet zo lang bezig om spullen op te pimpen maar vind het resultaat geweldig.
    Je kan er heel wat moois van maken.
    Je hebt weer gezellige sfeerhoekjes gemaakt.
    Fijne dag, groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke opdracht, Marieke. Goed gelukt. Het krukje/tafeltje heb je leuk gestyled.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je die schaal mooi gemaakt, daar zal ze
    zeker blij mee zijn!
    En dat krukje is ook erg leuk, mooie sfeerplaatjes heb je gemaakt!

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is de schaal mooi geworden zeg! en een heerlijk hoekje heb je gemaakt!
    je hebt helemaal gelijk dat iets niet duur hoeft te zijn. het gaat om de combi en wat je er zelf van maakt.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je weer lekker bezig bent......
    De schaal zal zeker in de smaak vallen.

    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is de schaal prachtig geworden!!Ook je tafeltje is erg leuk,mooi hoekje geworden zo..

    Lieve groetjes Marja..(kijkjeinonshuis.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is het idd heerlijk om zo te fröbelen hè! Wanneer je dat een poosje niet hebt kunnen doen word je hier helemaal blij van!
    En dan is de schaal ook nog supergoed gelukt!
    Een leuk, klein tafeltje erbij is ook nooit weg: wat staat het mooi zo naast de bank! Zonder veel geld uit te hoeven geven heb je weer mooie spulletjes in huis!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De schaal is mooi geworden hoor, ik denk dat er enthousiast op gereageerd zal gaan worden. Leuk dat je er zelf al een cadeau van hebt gemaakt.

    Vroeger kwam ik regelmatig bij LB maar inmiddels is die routine er helemaal uit. Maar ik moet er straks toch nog uit, dan neem ik LB meteen maar even mee op de route ;-). Ik vind het tafeltje heel erg mooi en extra leuk omdat de prijs aangenaam was. Dat is de kunst, om niet met alleen maar dure spullen je huis toch sfeervol in te richten.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey meis hoe gaat t met je? Je hebt er weer een mooi kunstwerk van gemaakt :))
    Fijne dag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een mooie schaal is dat geworden, daar wordt je blij van als je die krijgt!!!

    Gr. Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig Marieke,

    Het idee van zowel de schaal als de houten ornamenten sla ik op! Mooi gedaan zeg!
    Zelf ben ik mijn huis aan het restylen naar de meer stoere sobere look jou blog inspireerde me daarbij goed!
    Dus dank je wel daarvoor! ;-)

    Liefs, Priscilla

    P.s. zin om eens op mijn blog te kijken?
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt weer prachtige dingen gemaakt. Zowel de schaal als de ornamentjes en het tafeltje.
    Heerlijk he, dat knutselen.

    Fijne dag nog.
    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is het tafeltje leuk geworden. Ik denk dat ik morgen maar een bij Leen Bakker langs ga om rond te snuffelen.
    De schaal is ook leuk geworden. Ik hou er ook van om creatief bezig te zijn op deze manier (zie mijn nieuwe blogpost).
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben blij dat je weer zin hebt om te "knaken", zoals wij dat op Urk zouden zeggen. Alles wordt mooi hè met die muurvuller, heb ook al heel veel spullen behandeld en verkocht. Het tafeltje zag ik ook al staan, denk dat ik hem toch maar even ga kopen hahaha. Staat heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt er een mooie schaal van gemaakt, de ontvanger zal er heel blij mee zijn.
    Je krukje doet het goed, leuk dat je soms tegen iets aanloopt wat niet al te duur is, ik heb de plaid nu lekker
    om me heen geslagen:) ik kon hem ook niet laten liggen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Marieke,

    Fijn dat je weer energie hebt om creatief bezig te zijn. Ook de schaal is weer mooi gelukt. Gebruik jij bloem of bakpoeder ? Zelf heb ik vorig jaar een lampenkruik en 2 donkerbruine hoge bloempotten gedaan met tegellijm. Daarna kalkverf van Carte Colori(kleur calce) er subtiel met een sponsje aangebracht. En hier en daar een beetje bakpoeder er op gebracht. Nu heb ik ergens gelezen dat bakpoeder op den duur zou gaan vergelen. Als ik mijn creaties soms bekijk bij daglicht denk ik het ook weleens te zien. Maar los daarvan ben ik nog steeds blij met het resultaat.

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn dat je weer lekker crea bezig kan zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is inderdaad een super gezellig hoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goed dat je er weer plezier in had! Ik denk dat het met die geglazuurde laag nog best lastig was..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De schaal is weer een schot in de roos, fijn dat je er weer zin in hebt ( en de energie)
    Het tafeltje is weer een super koopje , het kan echt overal worden neergezet .
    Lieve groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi gedaan! ook je sfeerhoekje is weer erg gezellig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De schaal is ook weer mooi geworden Marieke! Je tafeltje is een mooie aankoop, het is weer een gezellig hoekje geworden zo.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat ziet het er allemaal weer gaaf uit, zo'n supersfeertje!
    veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je een berichtje achter?
Dank je wel!! Ik lees ze altijd erg graag! :)
♥ Liefs Marieke

© Marieke Kromme . Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.



Gerelateerde berichten voor WordPress, Blogger...