header

vrijdag 24 oktober 2014

♥ Update en een nieuwtje

Zo... ik zei kleine blogpauze maar het is toch een vrij grote blogpauze geworden. Ik hou de pauze nog steeds even aan hoor, want dit is slechts even een update tussendoor. Mijn energiepeil is namelijk nog steeds erg laag en ik ben nog steeds enorm vermoeid. Zeg maar gewoon extreem. 'S avonds om 9 uur in bed liggen was eerder standaard dan uitzondering. Dacht ik in het begin een zware vorm van bloedarmoede te hebben of een tekort aan B12, inmiddels weet ik wel beter...

De afspraak bij de dokter stond al gepland toen ik toch maar even besloot een testje te doen. En ja hoor, overduidelijk... Zaïra wordt grote zus!! :) We zijn dus zwanger van ons tweede kindje. :D Gisteravond hebben we bij de verloskundige een mooie echo gehad en wat blijft dat toch een wonder zeg. Echt prachtig! Het zag er gelukkig allemaal goed uit, er zit een klein maar heel bewegelijk mensje met een mooi kloppend hartje in me en ondanks alle kwalen (misselijkheid, vermoeidheid, rugpijn, buikkrampen en weet ik al wat niet nog meer) ben ik natuurlijk supertrots en blij dit kleine wondertje te mogen dragen. 


Ik heb ook al een aardig buikje dus echt verborgen houden kon ik het toch niet langer. ;) Op de foto hieronder was ik 10 weken zwanger.


We zitten nu op 11 weken en 2 dagen dus het duurt nog wel even voordat het zover is (als alles goed mag gaan) maar het betekent ook.. veranderingen. In huis weliswaar... Zodoende is manlief al begonnen de zolder te verven (gelukkig hadden we er al een nieuwe dakkapel op gezet). Het is namelijk de bedoeling dat daar de slaapkamer voor Zaïra gerealiseerd wordt. Het kamertje waar Zaïra nu slaapt, zullen we dan weer omtoveren tot babykamer. Ze is er al helemaal over in d'r nopjes terwijl de zolderkamer nog lang niet klaar is haha. Mooi dat enthousiasme! Bas en mijn schoonvader gaan binnenkort een inbouwkast onder het schuine dak maken en als alles daar dan klaar is kan Zaïra haar steigerhouten bed en de rest van haar spulletjes naar boven en kan ze daar alvast wat maanden wennen aan haar mooie grote nieuwe kamer voordat de kleine komt. Uiteraard houdt ik jullie op de hoogte van de veranderingen. 

Bij deze wil ik gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om jullie te bedanken voor alle lieve meelevende reacties, ook via de mail. Doet me heel goed. Een enkeling wist inmiddels al wel van onze zwangerschap maar ik wilde het pas openbaar maken na de (geruststellende) echo. Nieuwe volgers ook van harte welkom op mijn blog. Als ik mijn energie weer een beetje terug heb, pak ik het bloggen uiteraard weer op. Voor nu doe ik het nog even rustig aan...

Liefs Marieke

42 opmerkingen:

  1. Dit is super leuk nieuws, Marieke...van harte gefeliciteerd. Dit is een geweldige reden om moe voor te zijn. Ik hoop desondanks dat het energiepeil de komende weken beter gaat worden, zodat je optimaal van jullie zwangerschap kunt gaan genieten. Geniet er maar van, zoals je zegt is het elke keer weer een groot wonder!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat dacht ik wel...ik had al een vermoeden....proficiat....wat leuk nieuws.
    doe lekker rustig aan...we zien je wel weer verschijnen.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las het net op FB en even later las ik dat je een nieuwe post had geplaatst. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Dat wordt weer even klussen begrijp ik. Doe jij maar lekker kalm aan, ik hoop dat je energiepeil gauw weer op niveau is. We zien je vanzelf terug.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder, Marieke, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Heerlijk dat je dochtertje zo blij is met haar nieuwe aanstaande kamertje..geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hej Marieke super dikke proficiat !!! Ik was zelf van de tweede ook extreem vermoeid en pas vorig weekend nadat je iets op facebook schreef wist ik het eigenlijk ik dacht Marieke is gewoon zwanger en ben dan even allemaal terug gaan lezen en ja alles kon kloppen ;) geniet van dit kleine wondertje want dat is en blijft het toch zo een mini mensje dat groeit in je buik !!! Ook een dikke proficiat voor je man en grote zus natuurlijk !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marieke, van harte gelukwensen !!!! Geniet van het kleine wonder in je ...we horen je
    wel op tijd en stond, doe maar rustig aan !!!
    Héél fijn weekend
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PROFICIAT ALLEMAAL!!! Wat leuk zeg. Hopelijk voel je je snel beter. Voor nu, doe lekker rustig aan, wij wachten wel hoor
    Fijn weekend
    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is een heel goede reden voor een blogpauze! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en kan gaan genieten van de zwangerschap. De kwaaltjes horen er jammer genoeg blijkbaar bij maar straks houd je weer een klein wondertje in je armen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd Marieke , geniet van dit wondertje in je buik.
    Doe het rustig aan en we zien je vanzelf wel weer verschijnen ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh Marieke ik zag het gelijk, ik zei net tegen jilly : ze is zwanger, daarom die blogpauze.
    Wij zijn heel blij voor jou en wensen jou een heel fijne zwangerschap .
    Van harte gefeliciteerd ,met het hele kleine wonder in jouw buik .
    Lieve , lieve groet van ons beiden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook via deze weg mijn felicitaties. Wat een heerlijk nieuws. Geniet ervan en tank lekker bij.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt echt al een buikje. Mooi hoor! Ik had je al gefeliciteerd...maar doe het hier nog een keer...gefeliciteeeerd!!!
    Geniet van dit wondertje in jou buik.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marieke van harte gefeliciteerd. Dan wordt het een lentekindje. Wat geweldig. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. En dat je heerlijk samen met je gezin mag genieten van dit mooie wonder.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marieke,
    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Heel eerlijk gezegd had ik in je laatste log al een vermoeden dat je zwanger zou zijn. Maar ik durfde niets te zeggen.
    Maar ik vind het heel leuk voor jullie!
    En wat een wonderlijk gebeuren, zo duidelijk die echo.
    Misschien lastig van alle verschijnselen, maar doe maar lekker rustig aan. Ik las net vandaag dat prinses Kate ook met allerlei zwangerschapsproblemen, vooral erge misselijkheid, naar haar ouderlijk huis is gegaan i.p.v. in het paleis te blijven.
    Prachtig dat je dochtertje al uitziet naar haar nieuwe kamer. Mijn nichtje is ook zwanger en haar dochtertje heeft nu ook een nieuwe kamer, maar ze weet heel zeker dat ze er pas naartoe wil, als de baby is geboren.
    Zo mooi allemaal!
    Doe rustig aan, probeer je energie weer te krijgen en geniet van je zwangerschap!

    Veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk voor jullie, van harte proficiat !!!
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ontzettend leuk nieuws! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Geniet van het geweldige nieuws en doe lekker rustig aan.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super Marieke wat een mooi nieuws, heb vaak aan je gedacht....
    Van harte gefeliciteerd!!! Hopelijk gaat het na de 12 weken wat makkelijker voor je.
    Lieve groet Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nogmaals gefeliciteerd met dit nieuw wondertje. Doe lekker even rustig aan, wie weet krijg je na de 3 maanden wel stukken meer energie dan nu ;)
    Heel leuk voor jullie en je dochterje!

    Groetjes,Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dan ga ik je hier nog een keer feliciteren, echt superleuk. Ik heb zelf altijd enorm genoten van mijn zwangerschappen, het blijft een wonder!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Marieke toch, van harte gefeliciteerd meis, wat heerlijk. Het is voor mij echt al heel lang geleden, mijn zwangerschappen, met dochters van 30 en 24, maar ik heb er nog heel veel heel mooie herinneringen aan... Geniet ervan, het gaat allemaal toch al snel genoeg, en succes met de zolder voor Zaïra... die dan echt een grote zus wordt, super!
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met dit mooie nieuws! Geniet er lekker van, want het gaat toch al zo hard! Ben de weken alweer aan het aftellen. Maar soms voelt het nog als gisteren dat we het aan onze naasten hebben verteld!

    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Van harte gefeliciteerd met dit wonder!
    Een mooie zwangerschap toegewenst en hopelijk komt je energie snel weer terug en kan je gaan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Van harte, Marieke. Leuk hoor, zo'n kleintje erbij. Nee....niet alleen maar leuk, af en toe ook vast heel vermoeiend, maar toch heel bijzonder en rijk dat je dat meemaakt.
    Hoop dat je een fijne zwangerschapstijd hebt.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuk nieuws!!! gefeliciteerd! En maar lekker rustig aan, er komt nog genoeg over te bloggen straks ;-)

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. He marieke van harte gefeliciteerd met dit kleine maar toch zo grote wonder! Gek genoeg had ik ook al een voorgevoel..;) ik hoop dat je je snel weer wat fitter gaar voelen zodat je er heerlijk van kan gaan genieten! De kamertjes zullen er allebei vast en zeker heel mooi uit komen te zien! Enne wij wachten rustig af hoor tot je weer puf hebt om te bloggen;)

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Na je vorige post dacht ik ook, misschien...en ja hoor het is zo!
    Van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws, altijd weer een wonder en heel bijzonder.
    Geniet van de komende maanden!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk nieuwtje Marieke! Altijd weer een wonder en wanneer je zo'n foto ziet helemaal!
    Ik hoop voor je dat je je over een poosje weer wat beter gaat voelen want je moet er soms wat voor over hebben hè!
    Ik wens je een fijne zwangerschap toe met uiteindelijk een mooi wondertje in je armen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik had bij je vorige blog ook al een klein vermoeden en dus geweldig dat jullie er een 'beeb' bij gaan krijgen. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geweldig nieuws Marieke! Van harte gefeliciteerd met dit prachtige nieuws. Gewoon lekker rustig aan doen, het gaat allemaal weer over en genieten van het wonder dat je in je draagt!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ah super!! wat mooi zeg:) en fijn dat de echo goed is,wat kun je daar blij mee zijn.
    hoop dat je misselijkheid en moeheid snel minder gaan worden, blekkk:( dat misselijke.....arg wat erg vond ik dat! en dan die luchtjes......je hebt een heel prachtig buikje, zou zo ruilen, haha
    geniet er volop van, en doe t rustig aan, ik hou je blog in de gaten;-)
    lieve groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh wat leuk! Van harte gefeliciteerd!! Neem lekker je rust en geniet van je groeiende buikje!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik wil je hier ook nog even feliciteren met het kleine wonder wat je dragen mag.
    En hoop dat straks al die kleine ongemakken over zijn.

    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Van harte gefeliciteerd met dit mooie wonder! Ik kan me die misselijkheid nog heel goed voorstellen, hoewel het bij mij ook alweer wat jaartjes geleden is. Bij alle drie was ik de eerste 3 maanden een vaatdoek. Maar daarna kreeg ik energie voor tien! Dus hopelijk heb je deze zware dagen nu achter de rug en kun je vol overgave aan je nieuwe project beginnen: de babykamer! En bloggen komt vanzelf wel weer...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan ondanks je ongemakken......het is toch altijd weer een wonder!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ah, vandaar! Nou Marieke, van harte gefeliciteerd hoor, helemaal leuk! Ik hoop dat het straks een stuk beter met je gaat en je meer kan gaan genieten van je zwangerschap!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gefeliciteerd met je/jullie zwangerschap. Ik moet wel bekennen dat ik je blogs gemist heb, maar ben uiteraard super blij voor jullie. Ben nieuwsgierig naar wat voor moois jullie met de babykamer en Zaira haar kamer gaan doen, kijk uit naar je blogs hihi.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat leuk, gefeliciteerd met jullie kleine wondertje.

    Liefs, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Marieke, gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan en kalmpie's aan. Ik blijf je volgen.

    Lieve groet Ellen uit Garderen

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Marieke. Wat een heerlijk nieuws! Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gefeliciteerd meid, wat een fantastisch nieuws! Geniet er van! Miek zonder blog

    BeantwoordenVerwijderen
  41. AAAAHHHH, ja...dat verklaard een hoop klachten :) , van harte gefeliciteerd! Ik ben inmiddels 24 weken zwanger, hier in huis ook druk aan het schuiven...ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap en hoop dat je je snel beter voelt...

    Fijne dag!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je een berichtje achter?
Dank je wel!! Ik lees ze altijd erg graag! :)
♥ Liefs Marieke

© Marieke Kromme . Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.



Gerelateerde berichten voor WordPress, Blogger...