header

zondag 17 augustus 2014

♥ Grote rozenbotteltak

Afgelopen donderdag ben ik samen met mijn meisje naar Maarssen gereden om bij Bonhof Bloemen te kijken voor de grote rozenbotteltakken die ik graag wilde hebben. Ik zag uiteraard ook nog diverse andere hele leuke dingen voor in huis maar ik heb me weten in te houden. Wel zo fijn voor de portemonnee, ik moet ten slotte nog wel wat overhouden voor de grote markt in Lille waar we in september naar toe gaan. ;)


Eenmaal daar aangekomen, schrok ik toch wel even want collega-blogster Ria (klik) had op Facebook wel genoemd dat ze groot waren -en dat ze de takken niet kon verzenden- maar dit was toch echt wel een stuk groter dan ik had verwacht! Ik zocht de mooiste uit waarbij de bovenkant mooi gebogen was en kocht ook nog wat andere leuke gedroogde rozenbotteltakjes.


De tak paste nauwelijks in mijn auto, hij stak zelfs nog een stukje tussen onze voorstoelen door. Maar met een beetje (voorzichtig) buigwerk is het me toch gelukt de tak heelhuids naar huis te krijgen. Zaïra kreeg van de dame daar ter plekke nog een mooie roze bloem mee, waar ze trots mee poseerde!

Thuis heb ik de tak even op de eettafel (220 cm lang) gelegd om aan te geven hoe groot hij in werkelijkheid is. Wat een joekel hé? Hij is wel heel mooi gevuld met veel rozenbottels. Deze drogen later mooi in waardoor ik hem lekker lang kan bewaren.


Tsja, een tak van dik 2 meter.. dat ging natuurlijk niet passen in de gemberpot haha. De pot is op zich wel aardig groot maar natuurlijk totaal niet meer in verhouding met de tak dus die heb ik maar gehalveerd en de bovenkant in de gemberpot gezet. Ik vind juist de combinatie van dat groen met rood/oranje mooi in contrast met de vele hout-, grijs- en bruintinten die we in huis hebben.





Van het onderste gedeelte van de tak sneed ik de zijtakken met rozenbottels af en die kon ik mooi weer in diverse andere potten zetten, zoals in de oude Nepalese houten pot. Staat leuk zo tussen de eucalyptus in...



Maar ik zette ook wat takjes in het zelf bewerkte kruikje, samen met de andere (wat grotere) gedroogde rozenbottels...



En hieronder in de grote pot op het lage dressoir tussen de magnoliatakken in. Maar hier wil ik ter opvulling nog wat asparagus takken bij in zetten (die ik eerst nog even moet kopen hihi). 



Beetje bij beetje komt er steeds iets meer kleur in ons interieur, ik vind het mooi warm staan! Een beetje kleur is zo gek nog niet! De volgende post zal daar nog wat meer duidelijkheid over geven, die gaat namelijk over mijn andere vakantievondst. :)

Liefs Marieke

29 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tak, al was het formaat inderdaad wel giga ;-). Ik heb hier nog een tak staan van vorig jaar, mooi ingedroogd dus je kunt er echt een hele tijd mee doen. Daar ga je dus lang plezier van hebben, de tak staat overigens ook erg mooi in de pot. Op deze manier vind ik kleur net als jij echt een toegevoegde waarde in huis en een mooie combinatie met grijs en hout.

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een giga-tak. Maar je hebt er zo wel heel veel plezier van.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hè.....net even een frisse kleur tussen alle naturellen kleuren.
    Staat altijd mooi!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tak! Die is echt voor een grote pot op de grond, maar zoals je het nu hebt opgelost is helemaal tof. Hij staat prachtig in de pot en de aparte takjes zo hier en daar tussen is ook heel mooi.
    Ik hou wel van een beetje kleur in huis. En zeker met bloemen geeft dat mooie mogelijkheden.
    Ben beniewd naar je vakantieaanwinst.
    Een mooie nieuwe week!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een mooie grote tak... Als ze die dus niet bij S&S hebben weet ik waar ik naartoe kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowww Marieke wat mooi.....en leuk de post die je hebt gemaakt erover...!...dankjewel ..!!..en ja de asparagus loop me suf te zoeken....maar ik zal het vinden hihihihihi....fijne week liefs Ria...xxx...!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan hoor Ria , ben helemaal blij met mijn rozenbotteltak (leuk woord voor galgje ook haha).

      Liefs Marieke

      Verwijderen
  7. Marieke wat een prachtige grote tak ..... héél mooi hé ..
    voor ik begon te bloggen kende ik niet eens rozenbotteltakken...
    staat héél mooi zal je lang plezier aan hebben !! Héél benieuwd
    naar je vakantievondst hoor :-)
    fijne week
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marieke , prachtig jouw rozebottelTAK, mag ik zeggen.
    Wauw, ik heb me vorig jaar onozel gezocht naar een grootexemplaar omdat ik ook hou van dat subtiele rood bij al dat grijze. Ik heb eentje gevonden , te veel betaald ,maar ze staat nu nog mooi ,een jaar later .
    Héél mooi, meer kan ik niet zeggen
    Groetjes,christel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had op FB het bericht voorbij zien komen over de rozebotteltakken maar om hiervoor naar Maarssen te rijden vanaf Barendrecht ging me iets te ver. Het is inderdaad een grote maar heel mooie tak. Daarheb je veel plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Marieke,
    Wat staat dat gezellig zeg, zo her en der die rozenbottel en wat een mooi dochtertje heb je ( dat zeg ik echt niet snel ) !!
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Stella, ben zelf (uiteraard) ook helemaal dol op haar hihihi.

      Liefs Marieke

      Verwijderen
  11. Hoi Marieke...nog even met mij....mag ik wat foto's van je post gebruiken voor fb ..?..laat het me even weten nog ...groetjes Ria ..x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je even geantwoord op je eigen blog hoor! :)

      Liefs Marieke

      Verwijderen
  12. Oh, prachtig vind ik ze. Hier staan er ook heel wat en de kleur wordt wel iets minder, maar past echt wel in onze sobere interieurs. Ze staan hier ook het hele jaar door, blijf ze mooi vinden. Prachtige plaatjes weer bij je, even genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moet ook even nieuwe halen. Die van mij staan al heel lang, dus tijd voor nieuwe. De oude is nogal stoffig aan het worden. Staat super mooi bij jou!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, dit is tenminste een TAK. Zo heb je wel heel wat vaasjes kunnen vullen zeg!
    Dan moet je gewoon gaan zoeken waar o waar nog meer...
    Maar het staat hartstikke gezellig!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt een mooie giga tak. Daar heb je lekker lang plezier van. Ik vind ze ook altijd net even dat beetje kleur geven. Bij mij staan ze ook nog van verleden jaar. Moet dus ook even opzoek naar nieuwe. Gaat vast lukken en anders weet ik waar ik naar toe moet.
    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie tak hij staat prachtig !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een joekel van een tak. Je hebt dat prima opgelost door de tak te halveren en de takjes van de onderste helft weer over andere vazen en potten te verdelen. Zo heb je op veel plekken in je huis van die prachtige takjes staan... wat mooi zeg...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo....jij hebt wat over voor een tak! Maar....groot dan heb je ook wat!
    Zo heb je meerdere plekken er mee versiert en het staat echt geweldig mooi!
    Ik heb rozenbottels in de tuin maar meestal (vooral met dit weer) Zijn ze, voor ze rood zijn er al afgewaaid! Moet ik ze toch weer kopen, zonde hè.
    Veel plezier er mee!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is echt een joekel zeg prachtig, bij ons groeien ze aan de waterkant, heb gisteren dan ook een emmer vol geplukt voor kransen en een mooie uitgezocht voor op een kruik.

    Wat heb je een mooi dochtertje.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooie tak zeg. Ik had verleden jaar ook giga takken. Maar ze werden toch lelijk, de besjes vielen er af en de kleur vond ik niet meer fris. Maar ik ben nu ook op zoek naar wat takken, maar liefst wel hier in de buurt.
    Ik vind ze in jouw pot heel mooi uit komen, en ook in de kleinere potten trouwens!
    Veel plezier ervan!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie takken zo zeg! Ziet er echt super leuk uit in je mooie grote pot..
    En wat een knappe meid heb je zeg, leuke naam ook! :)

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie, grote tak!! Je ziet de herfst kleuren al overal verschijnen!!!
    Leuke sfeerfoto's!!!
    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is inderdaad geen takje, maar past wel helemaal in die mooie pot en leuk dat je de rest ook nog kon gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marieke, wat een joekel zeg! heb je gelijk mooi veel potten mee kunnen decoreren! Ik hoop dat je een gezellige verjaardag hebt gehad gister, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zou ik ze de 3 takken van rozzebottel kunnen bestellen bij jullie van ongeveer 1meter? Ik hoor t graag van u

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je een berichtje achter?
Dank je wel!! Ik lees ze altijd erg graag! :)
♥ Liefs Marieke

© Marieke Kromme . Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.



Gerelateerde berichten voor WordPress, Blogger...