header

woensdag 15 januari 2014

♥ Nieuwe vondsten

Rommelmarktjes, kringloopwinkels en brocante winkeltjes. Heerlijk om daar zo af en toe rond te struinen. Als ik naar de kringloopwinkel ga verbaas ik me altijd weer over de spullen die mensen wegdoen. Er is werkelijk van alles te vinden tot de meest vreemde dingen aan toe. Maar als je goed kijkt, een beetje zoekt... kun je af en toe best mooie spulletjes vinden. Zo vond ik nu ook weer een leuk oud glazenrekje. Er zaten helaas maar 3 glaasjes in en die waren ook nog eens felblauw dus die heb ik maar niet meegenomen maar het rekje op zich vond ik echt super schattig en dat voor slechts een schamele € 1,-. Hij is ook nog eens van behoorlijk zware kwaliteit en het ijzer is mooi verweerd. Die transparante glaasjes zoek ik te zijner tijd wel ergens anders. Daar moet je echt tegenaan lopen.

 

 

Verder vond ik, zoals je op de foto hierboven kan zien, ook nog wat bewerkte houten borden. Die wil ik te zijner tijd nog wel gaan bewerken (logen, stralen of in ieder geval iets verbleken) zodat ze een mooi patina krijgen maar daar ben ik nog niet helemaal uit dus ik laat ze voorlopig maar even zo.

De lamp die je ziet, dat is ook nog een verhaal op zich. Ik kocht deze lampenvoet van oud wagonhout met ijzeren ringen bij de kringloopwinkel. Wat bleek nou... mijn moeder had deze lamp niet lang daarvoor (maar met een andere kap) naar de kringloop gebracht omdat ze het helemaal niks meer vond!! De volgende keer dus eerst maar even vragen of er nog zoiets in het ouderlijk huis staat. ;) De kap die er nu op zit is trouwens niet passend hoor, veel te groot en modern van vorm. Ik ga vanmiddag even voor een nieuwe kap kijken dus die zullen jullie in een toekomstige post nog wel voorbij zien komen.

Verder heb ik ook nog een mooi stenen schaaltje gevonden bij Silo 6 in Harderwijk. Gewoon van PTMD, met een mooi verweerd uiterlijk en helemaal niet duur. Ik heb er nu even wat armeluis-zilveren hartjes in liggen. Maar zoals dat gaat bij ons vrouwen, kan dat maar zo weer veranderen.

 


Liefs Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je een berichtje achter?
Dank je wel!! Ik lees ze altijd erg graag! :)
♥ Liefs Marieke

© Marieke Kromme . Thema Eenvoudig. Mogelijk gemaakt door Blogger.



Gerelateerde berichten voor WordPress, Blogger...